Jak napisać ogłoszenie o pracę

Starasz się stworzyć dobry zespół w swojej firmie, przyciągnąć do niej jak najlepszych specjalistów? Stwórz profesjonalne ogłoszenie o pracę. Oto, w jaki sposób szybko i łatwo przygotować ofertę pracy, która zainteresuje najlepszych kandydatów na rynku. 

Ogłoszenie o pracę – co powinno zawierać?

Enigmatyczne anonse w sieci nie są traktowane zbyt poważnie. Jeśli chcesz sprawić, by do firmy zgłosili się cenni kandydaci, zadbaj o to, żeby Twoja oferta była informatywna i atrakcyjna. Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę? Powinno ono zawierać kilka stałych elementów. Są to:

  • informacje o firmie – jej nazwa, zakres działalności, lokalizacja. Warto też oczywiście pochwalić się osiągnięciami;
  • nazwa stanowiska;
  • zakres obowiązków – bardzo istotna część, którą warto przemyśleć. Powinny zostać tu wymienione podstawowe obowiązki, które będzie wykonywać przyjęta osoba;
  • wymagania – zacznij od tych technicznych, specjalistycznych, a także informacji o koniecznym poziomie wykształcenia, posiadaniu certyfikatów i uprawnień. Zakończ na wymaganych kompetencjach miękkich i dodatkowych (jak np. prawo jazdy kat. B, gotowość do odbywania podróży służbowych itp.);
  • oferowany poziom wynagrodzenia – mile widziane jest podanie choćby widełek wysokości wypłaty;
  • benefity pozapłacowe – np. prywatna opieka medyczna, karnety sportowe lub do kina, ubezpieczenie na życie, opłacone kursy i szkolenia, służbowy laptop bądź samochód – pochwal się tym, co firma może zapewnić pracownikowi;
  • informacje o warunkach zatrudnienia – dopuszczalne rodzaje umowy, data rozpoczęcia pracy;
  • informacja o rekrutacji – wymagane dokumenty (np. CV, list motywacyjny, portfolio), a także termin wysyłania zgłoszeń, liczba etapów rekrutacji;
  • informacja o sposobie przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji. 

Czego należy unikać w ofercie pracy?

W czasie procesu rekrutacji pracowników łatwo popełnić błąd i w efekcie zatrudnić osobę niespełniającą oczekiwań firmy. W pułapki wpaść można już na etapie przygotowywania ogłoszenia o pracę. Czego się wystrzegać i o czym pamiętać?

Przede wszystkim oferta powinna być napisana poprawnym i zrozumiałym językiem. Zbyt duża liczba zwrotów technicznych może przytłaczać i zniechęcać. Odrzucać mogą także błędy gramatyczne czy ortograficzne.

Informacje zawarte w ogłoszeniu muszą być zgodne z prawdą. Nie mam sensu obiecywać nadzwyczajnych warunków zatrudnienia, by w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej powiadomić kandydata, że część z zapowiedzi z ogłoszenia nie zostanie zrealizowana. 

Reasumując, oferta pracy musi być jak najbardziej szczegółowa i rzeczowa.

Ogłoszenie o pracę: wzór

Wzór oferty pracy może wyglądać następująco:

Nazwa firmy

Krótki opis działalności przedsiębiorstwa, jej sukcesów, wielkości, lokalizacji…

Tytuł stanowiska

Miejsce pracy:…

Zakres obowiązków:

  • obowiązek 1,
  • obowiązek 2,
  • obowiązek 3.

Wymagania:

  • wymagania 1, 
  • wymagania 2, 
  • wymagania 3.

Mile widziane:

  • dodatkowe wymagania.

Oferujemy:

  • informacja o umowie, 
  • informacja o wynagrodzeniu, 
  • benefity.

Informacja o tym, w jaki sposób wziąć udział w rekrutacji, wymaganych dokumentach 

Informacja o tym, kto jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji, a także w jaki sposób i w jakim celu dane te będą przetwarzane.

Zostaw komentarz

Napisz jakie jest Twoje zdanie na ten temat!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *