Starasz się stworzyć dobry zespół w swojej firmie, przyciągnąć do niej jak najlepszych specjalistów? Stwórz profesjonalne ogłoszenie o pracę. Oto, w jaki sposób szybko i łatwo przygotować ofertę pracy, która zainteresuje najlepszych kandydatów na rynku.
Ogłoszenie o pracę – co powinno zawierać?
Enigmatyczne anonse w sieci nie są traktowane zbyt poważnie. Jeśli chcesz sprawić, by do firmy zgłosili się cenni kandydaci, zadbaj o to, żeby Twoja oferta była informatywna i atrakcyjna. Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę? Powinno ono zawierać kilka stałych elementów. Są to:
Czego należy unikać w ofercie pracy?
W czasie procesu rekrutacji pracowników łatwo popełnić błąd i w efekcie zatrudnić osobę niespełniającą oczekiwań firmy. W pułapki wpaść można już na etapie przygotowywania ogłoszenia o pracę. Czego się wystrzegać i o czym pamiętać?
Przede wszystkim oferta powinna być napisana poprawnym i zrozumiałym językiem. Zbyt duża liczba zwrotów technicznych może przytłaczać i zniechęcać. Odrzucać mogą także błędy gramatyczne czy ortograficzne.
Informacje zawarte w ogłoszeniu muszą być zgodne z prawdą. Nie mam sensu obiecywać nadzwyczajnych warunków zatrudnienia, by w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej powiadomić kandydata, że część z zapowiedzi z ogłoszenia nie zostanie zrealizowana.
Reasumując, oferta pracy musi być jak najbardziej szczegółowa i rzeczowa.
Ogłoszenie o pracę: wzór
Wzór oferty pracy może wyglądać następująco:
Nazwa firmy
Krótki opis działalności przedsiębiorstwa, jej sukcesów, wielkości, lokalizacji…
Tytuł stanowiska
Miejsce pracy:…
Zakres obowiązków:
Wymagania:
Mile widziane:
Oferujemy:
Informacja o tym, w jaki sposób wziąć udział w rekrutacji, wymaganych dokumentach
Informacja o tym, kto jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji, a także w jaki sposób i w jakim celu dane te będą przetwarzane.